Wyprawa na zaćmienie obrączkowe Słońca – USA 2012

2012

Wylatujemy za: [CountDown id=1 width=250 custom_widget=0 year=2012 month=5 day=12 hours=9 minute=40]

Rezerwuj miejsce
Dołącz do wyprawy!

Poniżej przedstawiamy plan maksymalny – być może pogoda, albo warunki drogowe wymuszą pewne zmiany, natomiast jeżeli nie będzie nieoczekiwanych problemów to chcielibyśmy zrealizować takie coś:

12.05.2012

• przelot z Warszawy  do Los Angeles
  • przejazd przez Sunset i Hollywood Blvd
  • nocleg w Los Angeles – Van Nuys

13.05.2012

• po śniadaniu wyruszamy do Death Valley National Park
  • docieramy do Panamint Springs i mamy kilka godzin na przejazd do Furnace Creek
  • Przejazd do Las Vegas, Zakwaterowanie w motelu Tropicana
  • wieczór w Las Vegas

14.05.2012

• Wyjazd z Las Vegas kierując się na zaporę Hoover Dam
  • Jedziemy do Hualapai Hilltop, gdzie zostawiamy auta, bierzemy plecaki i wędrujemy 13 km do Supai (0,9km różnicy poziomów), najbardziej odosobnionej wioski indiańskiej w rezerwacie Indian Hawasupai
  • nocleg na kampingu w Supai, pod gołym niebem

15.05.2012

• trekking po okolicznych wodospadach (Havasu Falls, Moony Falls, Rock Falls, New Navajo Falls) dla ambitnych możliwość zejścia do Beaver Falls albo dalej na dno kanionu Kolorado, do samej rzeki, dla leniwych kąpiele w strumieni Havasu Creek pod wodospadami

16.05.2012

• powrót z Supai do Hualapai Hilltop
  • przyjazd do krateru Barringera – Canyon Diablo Crater, najlepiej zachowanego krateru impaktowego na Ziemi, który powstał w wyniku uderzenia, około 50 000 lat temu, meteorytu żelaznego o średnicy 50m i mazie około 300 000 ton (większa część tej masy wyparowała w trakcie przejścia meteoru przez atmosferę, reszta – prawie całkowicie – w trakcie uderzenia. Jednak w okolicy bliższej i dalszej nadal znajdowane są fragmenty meteorytu.
  • nocleg w Winslow

17.05.2012

• przejazd Petrified Forest Road i spacer wśród skamieniałych drzew pochodzących z Triasu (225 mln late temu) parku narodowego Petrified Forest National Park
  • przejazd na punkt widokowy nad Painted Desert National Park, z którego rozciąga się widok na kolorowe skały formacji geologicznej Chinle pochodzącej z późnego Triasu, którą charakteryzują skały osadowe z dużą domieszką żelaza i manganu, nadającą skałom niezwykłe barwy
  • Przejazd do Chinle Visitor Center, przejazd South Rim Drive ponad kanionem Canyon de Chelly National Monument
  • Wyjazd do Monument Valley Navajo Tribal Park i przejazd pętli widokowej w dolinie (Monument Valley Scenic Drive) aż do zachodu Słońca
  • Późną nocą zakwaterowanie w motelu w Kanab

18.05.2011

• 2,5 godzinny photo tour Upper Antelope Canyon z indiańskim przewodnikiem
  • fakultatywnie – wycieczka łodzią z Waheap Bay po Lake Powell  (Glenn Canyon National Recreation Area) do Antelope Canyon lub do Lower Antelope Canyon
  • fakultatywnie – wycieczka do Coral Pink Sand Dunes State Park
  • fakultatywnie – wypad do Bryce Canyon National Park w celu wybrania miejsca do obserwacji zaćmienia Słońca
  • powrót do Kanab

19.05.2012

• wyjazd do Zion National Park, przejazd wśród niezwykłych formacji skalnych nad Zion, m.in. obok Checkerboard Mesa, wejście do Narrows – kanionu Zion, gdzie brodząc w potoku wędruje się wzdłuż głębokiego miejscami na 300 m kanionu
  • późnym popołudniem przyjazd na północną krawędź wielkiego kanionu Colorado North Rim, Grand Canyon National Park, spacer do Angel Point, zachód Słońca nad Grand Canyonem
  • powrót do Kanab

20.05.2012

• docieramy do Bryce Canyon National Park, trekking po Fairyland Loop (13km, różnica poziomów 700m) lub innej wybranej ścieżce
  • po obiedzie przejad Rim Trail, do miejsc do obserwacji zaćmienia (*lub w inne miejsce, jeżeli wypad z 18/05 wykaże, że jednak pomysł z Bryce nie jest najlepszy – byłem tam kilka razy, ale nigdy nie patrzyłem na kanion pod kątem zaćmienia – albo będzie wyglądało na to, że obserwacje może nam pokrzyżować pogoda)
  •   17:22:58 Początek zaćmienia częściowego
  •   18:31:29 Początek zaćmienia obrączkowego
  •   18:33:39 Maksimum obrączkowe zaćmienie Słońca (czas fazy obrączkowej 4’33”; azymut 287, wysokość nad horyzontem 11 stopni)
  •   18:35:50 Koniec zaćmienia obrączkowego
  •  19:36:41 Koniec zaćmienia częściowego (Słonce 1 stopień pod horyzontem, zachód Słońca ok 19:28)
  • Przejazd do Escalante

21.05.2012

• Przejazd drogą Hole-in-the-Rock Trail w stronę Devil’s Garden do Harris Wash, parkowanie
  • trek przez Harris Wash do Zebra Slot Canyon (6km, należy pamiętać o tym, żeby zabrać ze sobą wodę do picia)
  • spacer po Devil’s Garden
  • Wyjazd w kierunku Capitol Reef National Park
  • W Boulder odbijamy w prawo w Burr Trail Road
  • Jeżeli czas pozwoli z Burr Trail Switchbacks podjeżdząmy do Surprise Canyon, albo od razu kierujemy się an północ nieasfaltową drogą Notom Bullfrog Wash
  • Wyjazd Capitol Reef N.P. w kierunku Deaad Horse Point State Park, nocleg na campingu

22.05.2012

• z wyniesionej 600 metrów ponad rzekę mesy Dead Horse Point podziwiamy o świcie zakola rzeki Colorado w Canyonlands National Park
  • przejazd i zwiedzanie Arches National Park, jeżeli zdecydujemy się jechać około trzech godzin nocą do Richfield, to zostaniemy tu do zachodu Słońca

23.05.2012

• Przyjazd do miejscowości Mamoth Lakes w Kalifornii

24.05.2012

• Po odespaniu dnia poprzedniego (dla wytrzymałych, albo jak będziemy wypoczęci to już o świcie) jedziemy nad jezioro Mono Lake, wypożyczamy  canoe i pływamy z przewodnikiem po jeziorze,  potem trek po  South Tufa Area. Mono Lake to niezwykłe słone, alkaliczne jezioro – jedno z najstarszych o ile nie najstarsze na kontynencie, w jego wodach odkryto niezwykłe ekstremofilne bakterie, w tym takie, które zamiast fosforu wykorzystują do życia arsen.
  • Przejazd do Yosemite National Park, Jeżeli będzie otwarta to niezwykle widokową drogą przez przełęcz Tioga, nocleg w okolicach Yosemite – Oakdale

25.05.2012

26.05.2012

• przyjazd do San Francisco, zwiedzanie miasta
  • po południu wylot z San Francisco
    (alternatywnie przejazd do Los Angeles i wylot z Los Angeles – będzie to zależało od dostępności lotów, z LAX jest ich znacznie więcej – więc większą szansę na powrót z San Francisco mają te osoby, które odpowiednio wcześnie dokonają rezerwacji miejsca)

27.05.2012

• Przylot do Warszawy

Rezerwuj miejsce
Dołącz do wyprawy!

Koszty udziału w wyprawie to $2849 (przeloty, noclegi, wejściówki) + około $500 na wyżywienie.

Dołącz do wyprawy – tutaj

Book a trip
Join us for the expedition !

Tomasz Czarnecki
Urodzony w roku lądowania na Księżycu... ale na razie nie udało mi się tam polecieć. Fotografuję od podstawówki, pierwszy aparat to smiena, jednak tak ciągnęło mnie do prawdziwych aparatów z wymienną optyką, że ukręciłem jej obiektów. W liceum na rok emigrowałem do Kanady, gdzie z jednej strony po raz pierwszy zetknąłem się z komputerami (i usiłowałem napisać pierwszy swój symulator lotu rakiety) a z drugiej dorobiłem się pierwszego Nikona (FG20 czy jakoś tak). W liceum byłem znany jako ten aparat z aparatem. Studia architektury zacząłem na Politechnice Śląskiej by zaraz potem kontynuować je skutecznie, do tytułu BArch na Uniwersytecie Stanowym Louisiana, gdzie miałem również okazję studiować minor z fotografii (w tym czasie przesiadałem się przez kilka Nikonów, aż do F3). Po pięciu latach w USA (i objechaniu tego kraju cztery razy dookoła, i raz Meksyk) trafiony "patryjotycznością" wróciłem do Polski, dokończyłem studia architektury do tytułu magistra... i na tym skończył się niestety mój romans z architekturą - cale, stopy, funty i normy amerykańskie jakoś niewiele mi się przydały, natomiast był to okres, kiedy doceniono moje umiejętności graficzne - kolejne pięć lat byłem redaktorem naczelnym "Magazynu 3D". Współpraca skończyła się... wkrótce potem padło czasopismo, ale to zupełnie inna historia i raczej nie na trzeźwo. Wróciłem do fotografii tworząc portal dfoto.pl i astronomii - teleskopy.net - i podróżowania. Egipt, Włochy, Francja, Wielka Brytania, Bułgaria, Chorwacja, Sycylia, Chiny - samochodem z namiotem byle zobaczyć więcej, i zajrzeć tam, gdzie mało kto zajrzał przede mną. Razem z Arsoba Travel zorganizowałem dwie udane wyprawy na zaćmienia Słońca. Po czym ruszyłem dalej w świat - Australia i Nowa Zelandia, i wielki powrót do USA, na zachód których od lat jeżdżę robić zdjęcia - i zapraszam do dołączenia do mnie.