Dziki Zachód USA 2020 – Wyprawa fotograficzna (stany południowe)

2020

W związku z pandemią COVID-19 wyprawa została odwołana.

Zapraszam na wspólną eksplorację najpiękniejszych i najdzikszych miejsc w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych Ameryki. Od dwudziestu lat eksploruję te rejony fotograficznie i nadal nie mam dosyć. Jeżeli chcesz przeżyć wyjątkową przygodę, wędrować po dzikich pustyniach, przeciskać się wąskimi szczelinami i poznać zaginioną cywilizację Anasazi. W pierwszej połowie lipca wybierzemy się na dwutygodniową wyprawę, w trakcie której odwiedzimy moje ulubione miasto USA – San Francisco – z Golden Gate i lasem Muira, a następnie wyruszymy na wschód, przez Yosemite do miasta duchów Bodie, nad niezwykłe jezioro Mono Lake, przemierzymy Dolinę Śmierci w drodze do największego kiczu jakim jest Las Vegas, skąd słynną Route 66 podążymy nad Wielki Kanion. Po spojrzeniu w historię geologiczną przyjrzymy się bliżej historii właściwych mieszkańców USA: Indian Hopi, Navajo i starożytnym – Anasazi w jedynym w USA historycznym Parku Narodowym kultury  Chaco. Po drodze nie ominiemy Doliny Monumentów i Kanionu Antylopy, by zakończyć podróż w geologicznym sercu Utah – Kanab, skąd wybierzemy się do parków narodowych Bryce i Zion, próbując jednocześnie szczęścia w loterii do Wave.

Wyprawę można połączyć z „Dziki Zachód USA 2020 – Wyprawa fotograficzna (stany północne)” (wówczas trwać będzie 4 tygodnie)

Dołącz do ekspedycji

Termin:
3 lipca – 18 lipca

Koszt:

• dla 2 osób – 4 700 USD/os + 1750 USD/os (szacunkowy koszt biletów lotniczych)
  • dla 3 osób – 4 200 USD/os + 1750 USD/os (szacunkowy koszt biletów lotniczych)
  • dla 4 osób – 3 100 USD/os + 1750 USD/os (szacunkowy koszt biletów lotniczych)
  • dla 5 osób – 2 500 USD/os + 1750 USD/os (szacunkowy koszt biletów lotniczych)

Grupa i noclegi:

• Od 2 do 5 uczestników, noclegi w motelach i hotelach o wysokim standardzie głównie ***, w pokojach 2-osobowych lub apartamentach.
  • W programie poniżej podane są noclegi, w których mamy rezerwację – jednak w zależności od rozmiarów grupy, ew. dostępności lepszych noclegów. Ostateczna lista zostanie ustalona ok. 30 dni przed planowanym wylotem.

Koszty wyprawy pokrywają koszty wszystkich noclegów na trasie w zweryfikowanych hotelach, motelach i apartamentach w wysokim standardzie i o dobrych ocenach , koszty wstępu do Parków Narodowych i Stanowych, jak również atrakcje w trakcie wspólnej wyprawy. Także koszt wynajęcia i ubezpieczenia samochodu 4WD dostosowanego rozmiarem do wielkości grupy oraz paliwa.

Koszt nie obejmuje wyżywienia, pamiątek i napiwków, jak również kosztów uzyskania promesy wizy amerykańskiej (oferuję bezpłatną pomoc przy wypełnianiu dokumentów) o ile ta nadal będzie wymagana, ani ubezpieczenia turystycznego.

termin – 3 lipca – 18 lipca

1 dzień

Wylot z Warszawy, przylot do San Fracisco. Odbieramy samochód. Nocleg w HI San Francisco Downtown Hostel ***.

2 dzień

Zwiedzanie San Francisco: SoMa, China Town, nabrzeża, dzielnica japońska, Golden Gate Park, Twin Peaks. Nocleg w HI San Francisco Downtown Hostel ***.

3 dzień

Wyruszamy do Yosemite… ale drogą okrężną bowiem najpierw przejedziemy przez most Golden Gate, a następnie zatrzymamy się w Muir Woods. Oba te miejsca są częścią Golden Gate National Parks. W Muir Woods pośród zagajnika sekwoi zakładano Organizację Narodów Zjednoczonych. Później skierujemy się już ku właściwemu celowi – czyli do doliny Yosemite, gdzie, w zależności od pogody wjedziemy na Glacier Point lub – a może również do zagajnika Mariposa Grove, w której rośnie najmasywniejsze drzewo na świecie. Nocleg w Miners Inn ** w Midpines.

4 dzień

Ranek i wczesne popołudnie będziemy zwiedzać dolinę Yosemite – zatrzymamy się przy wodospadach Bridal Veil i najwyższym na kontynencie Yosemite Falls, pójdziemy na spacer szlakiem mgieł do Navajo Falls. Następnie wyruszymy w górę i na wschód przez przełęcz Tioga Pass na drugą stronę Sierra Nevada. Nocleg w Mammoth Lakes w Quality Inn **.

5 dzień

Rankiem wybierzemy się do najlepiej zachowanego opuszczonego miasta poszukiwaczy złota Bodie Ghost Town, w którym czas zatrzymał się w połowie XIX w., kiedy w kopalniach wyczerpały się zasoby kruszcu, a mieszkańcy opuścili je pozostawiając za sobą domy, szkołę i sklepy z całym wyposażeniem. Następnie do zachodu słońca będziemy podziwiać niezwykłe jezioro Mono Lake. Na noc wracamy do Mammoth Lakes do Quality Inn **.

6 dzień

Tego dnia ruszymy do Las Vegas dokąd dotrzemy poprzez Doliny Śmierci. W Parku Narodowym Death Valley, znajdziemy się w najgłębszej depresji na zachodniej półkuli, będziemy podziwiać słone jeziora, niesamowite widoki z Dante’s Point, barwy skał w Artist’s Palette czy solne formacje pola golfowego diabła. Wieczorem docieramy na nocleg do Las Vegas, gdzie ugości nas Hawthorne Suites *** .

7 dzień

Tego dnia – o ile pogoda pozwoli – wyruszymy na plac zabaw hobgoblinów – czyli do Little Finland. Jako alternatywę możemy zwiedzić Park Stanowy Doliny OgniaValley of Fire State Park. Po powrocie pozostanie czas na wieczorne zwiedzanie Las Vegas. Nocleg ponownie w hotelu Hawthorne Suites *** .

8 dzień

Przez zaporę Hoovera dotrzemy na najdłuższy i najlepiej zachowany fragment słynnej drogi Route 66 zaś zachód słońca będziemy podziwiać z południowej krawędzi Wielkiego Kanionu Colorado. Nocleg w Super 8 by Wyndham *** w Williams.

9 dzień

Rankiem wrócimy nad Grand Canyon, a następnie wyruszamy do rezerwatu Indian Hopi, gdzie m.in. odwiedzimy Oraibi, najstarszą osadę w USA. Stąd pojedziemy do parku narodowego Petrified Forest National Park. Nocleg w Gallup w Knights Inn & Suites Gallup ***.

10 dzień

Ruszamy do starożytnego serca kultury Anasazi, miejsca, które 12 klanów Indian Pueblo uważa za miejsce, skąd pochodzą – Chaco Culture National Monument. Tu zwiedzimy niezwykłe miasta i święte miejsca pozostałe po Starożytnych. Przejazd do Chinle (może uda nam się zdążyć na zachód słońca nad krawędzią kanionu de Chelly z widokiem na Spider Rock – centrum świata indian Navajo). Nocleg w Chinle w Thunderbird Lodge ****.

11 dzień

Rankiem dla chętnych (nie wliczona w cenę) wycieczka jeepem wgłąb kanionu de Chelly, miejsca, które jest sercem Navajo Nation, w którego ścianach można podziwiać opuszczone ruiny indiańskich osiedli i petroglify. Alternatywnie wybierzemy się na punkty widokowe na krawędzi kanionu, albo na trekking do White House Ruin. Po południu docieramy do Monument Valley, gdzie pojedziemy pomiędzy słynne skalne monumenty. Jeżeli zechcemy zostaniemy tam do zachodu słońca. Późnym wieczorem docieramy do Page do hotelu Red Rock Motel ** Apartment.

12 dzień

Zwiedzanie Upper Antelope Canyon. Następnie wyruszamy na północną krawędź Wielkiego Kanionu Kolorado, po drodze zatrzymując się nad niezwykłym zakrętem Kolorodo – Horseshoe Bend. Po południu dotrzemy na północną krawędź Parku Narodowego Grand Canyon, gdzie możemy wybrać się na spacer na punk widokowy Angel Point, a jeżeli czas pozwoli a pogoda będzie sprzyjać – pojechać na zachód słońca na płaskowyż Valhalla. Nocleg w Kanab w Red Canyon Cabins ****.

13 dzień

Podejmiemy próbę wylosowania wejścia do słynnego The Wave. Wyjazd do Zion National Park. Ważne miejsca – trekking po Narrows, fotografowanie Checkerboard Mesa, widok na dolinę Zion. Nocleg w Kanab w Red Canyon Cabins ****.
14 dzień

Jeżeli dnia poprzedniego wylosujemy wejście do The Wave – to ten dzień poświęcimy temu niezwykłemu miejscu, które jest jedyne w swoim rodzaju. Jeżeli nie wylosujemy to rankiem kolejne podejście do losowania a następnie zwiedzanie Parku narodowego Bryce Canyon. Zejdziemy w dół na szlak wiodący pomiędzy iglicami – hoodoos, odwiedzimy punkty widokowe. Nocleg w Red Canyon Cabins ****.

15 dzień

Przejazd do Las Vegas skąd odlatujemy do Polski. Osoby, które zdecydują się na wyzwanie jakim jest 4-tygodniowy „grand tour” zostają w Kanab odpoczywając w Red Canyon Cabins ****.

Dołącz do ekspedycji

Uwaga! Ekspedycja nie jest imprezą turystyczną, a zaproszeniem na wspólną fotograficzną przygodę Tomaszem Czarneckim, fotografikiem, globtroterem i człowiekiem, który od ponad 20 lat eksploruje USA.

Tomasz Czarnecki
Urodzony w roku lądowania na Księżycu... ale na razie nie udało mi się tam polecieć. Fotografuję od podstawówki, pierwszy aparat to smiena, jednak tak ciągnęło mnie do prawdziwych aparatów z wymienną optyką, że ukręciłem jej obiektów. W liceum na rok emigrowałem do Kanady, gdzie z jednej strony po raz pierwszy zetknąłem się z komputerami (i usiłowałem napisać pierwszy swój symulator lotu rakiety) a z drugiej dorobiłem się pierwszego Nikona (FG20 czy jakoś tak). W liceum byłem znany jako ten aparat z aparatem. Studia architektury zacząłem na Politechnice Śląskiej by zaraz potem kontynuować je skutecznie, do tytułu BArch na Uniwersytecie Stanowym Louisiana, gdzie miałem również okazję studiować minor z fotografii (w tym czasie przesiadałem się przez kilka Nikonów, aż do F3). Po pięciu latach w USA (i objechaniu tego kraju cztery razy dookoła, i raz Meksyk) trafiony "patryjotycznością" wróciłem do Polski, dokończyłem studia architektury do tytułu magistra... i na tym skończył się niestety mój romans z architekturą - cale, stopy, funty i normy amerykańskie jakoś niewiele mi się przydały, natomiast był to okres, kiedy doceniono moje umiejętności graficzne - kolejne pięć lat byłem redaktorem naczelnym "Magazynu 3D". Współpraca skończyła się... wkrótce potem padło czasopismo, ale to zupełnie inna historia i raczej nie na trzeźwo. Wróciłem do fotografii tworząc portal dfoto.pl i astronomii - teleskopy.net - i podróżowania. Egipt, Włochy, Francja, Wielka Brytania, Bułgaria, Chorwacja, Sycylia, Chiny - samochodem z namiotem byle zobaczyć więcej, i zajrzeć tam, gdzie mało kto zajrzał przede mną. Razem z Arsoba Travel zorganizowałem dwie udane wyprawy na zaćmienia Słońca. Po czym ruszyłem dalej w świat - Australia i Nowa Zelandia, i wielki powrót do USA, na zachód których od lat jeżdżę robić zdjęcia - i zapraszam do dołączenia do mnie.