Warsztaty Fotografii Krajobrazowej – Hawaje 2014

2014

Tomasz Czarnecki i Jerzy Arsoba zapraszają na wyprawę przez obszary wulkaniczne USA i do wulkanicznego raju na środek Pacyfiku. Warsztaty fotografii połączymy z tematami astronomicznymi wędrując do stóp jednego z najważniejszych obserwatoriów na Ziemi – W.M. Keck Observatory oraz obserwacjami nocnego nieba z Haleakala Observatory.  W ciagu dwóch tygodniu zasmakujemy czterech wysp archipelagu – Hawai’i, Maui, Molokai i O’Ahu – gdzie staniemy na zastygłej lawie wulkanów, będziemy wędrować przez tropikalną dżunglę do wspaniałych wodospadów i znajdziemy chwilę na relaks na tropikalnej plaży.

[CountDown id=1 width=250 custom_widget=0 year=2014 month=7 day=19 hours=9 minute=40]

Plan wyprawy wygląda następująco:

1 dzień
Przelot do Salt Lake City w stanie Utah. W zależności od aktualnie dostępnych połączeń wylot w sobotę po południu (dzień 0), lub niedzielę rano (dzień 1).
Nocleg w motelu w Salt Lake City.
2 dzień
Zwiedzanie jaskiń Timpanogos Cave National Monument.
Zwiedzanie Salt Lake City lub Antelope Island State Park.
Przejazd do Yellowstone National Park.
Nocleg w West Yellowstone.
3 dzień
Zwiedzanie południowej części parku Yellowstone National Park, zaczynając od Grant Village i West Thumb Geyser Basin, Upper Geyser Basin ze słynnym gejzerem Old Faithfull, Castle Geyser i Rainbow Lake, Midway Geyser Basin – ze źródłem termalnym Grand Prismatic Spring; przejedziemy się Firehole Lake Drive do Great Fountain Geyser, Lower Geyser Basin a po drodze Fountain Paint Pot.
4 dzień
Zwiedzanie północnej części parku Yellowstone National Park – Monument Geyser Basin, Artists Paintpots, Norris Geyser Basin – z gejzerem Steamboat. Następnie przejedziemy do Mammoth Hot Springs Terraces, dojedziemy do Canyon Village by sfotografować wodospady Yellowstone. Jeżeli starczy nam zapału i energii, zahaczymy jeszcze o gejzery błotne – Mud Volacano i Sulphur Cauldron.
Nocleg w West Yellowstone.
5 dzień
Przejazd do i zwiedzanie Craters of the Moon National Monument.
Nocleg w motelu w Pendleton.
6 dzień
Przejazd do i zwiedzanie wulkanu Mt St Helen’s.
Nocleg w motelu w Centralia.
7 dzień
Przejazd do i zwiedzanie Parku Narodowego Olympic – rubinowa plaża (Ruby Beach), las deszczowy Hoh Valley.
Nocleg w motelu w Seattle.
8 dzień
Przelot z Seattle do Hilo na wyspie Hawai’i.
Nocleg w hotelu w Captain Cook.
9 dzień
Rano wycieczka pod Rainbow Falls – wodospad nad jaskinią, miejsce zamieszkania starożytnej hawajskiej bogini Hina, słynny z tęcz. Wyjazd do Mauna Kea Visitor Center. Dla ambitnych trekking na szczyt wulkanu Mauna Kea pod obserwatorium W.M.Keck.
Wieczorno-nocne nurkowanie – snorkeling – z płaszczkami manta rays w Kona, dla chętnych nurkowanie z butlami (2 butle – dopłata 70$).
Nocleg w hotelu w Captain Cook.
10 dzień
Zwiedzanie Parku Narodowego Hawai’i Volcanoes Kilauea.
11 dzień
Lot helikopterem nad wulkanem Kilauea (fakultatywnie).
Zwiedzanie Mauna Kea Hawai Tropical Botanical Gardens. 129-metrowy wodospad Akaka w Akaka Falls State Park. Lili’uokalani Gardens – ogród w stylu japońskim.
Nocleg w hotelu w Captain Cook.
12 dzień
Przelot na Maui.
Przejazd Hana Belt Road – malowniczą drogą, wijącą się (620 zakręty) przez dżunglę Maui, z wieloma widokowymi punktami i wodospadami.
Nocleg w hotelu na Maui.
13 dzień
Snorkeling w Molokini lub nurkowanie z butlami w Lamai oraz jaskiniach lawowych Cathedral.
Odpoczynek na plażach Maui.
Nocleg w hotelu na Maui.
14 dzień
Zwiedzanie Parku Narodowego Haleakala, trekking wśród wulkanicznych stożków. Być może uda się zorganizować zwiedzanie Obserwatorium Haleakala albo wspólne obserwacje z Haleakala Amateur Astronomers. Zachód Słońca na wulkanie.
15 dzień
Przelot na Molokai. Czas wolny.
Nocleg w hotelu w Molokai.
16 dzień
Zwiedzanie Kaunakakai. Przejazd malowniczą drogą Kamehameha V Highway do doliny Halawa (opcjonalnie trekking do wodospadu Moaula Falls  o wysokości 76 m lub do wysokiego na 152 m Hipuapua Falls).
17 dzień
Wreszcie dzień na relaks na Hawajach… 🙂
Nocleg w hotelu w Molokai.
18 dzień
Przelot na O’Ahu.
Wizyta w Pearl Harbor. Zwiedzanie świątyni Byodo-in Temple.
Nocleg w Honolulu.
19 dzień
Wizyta w Waimea Valley Audubon Center.
Przelot z Honolulu…
20 dzień
…do Nowego Yorku.
Zwiedzanie Nowego Yorku. Broadway. Ground Zero, itd…
Nocleg w hotelu.
21 dzień
Przelot z Nowego Yorku…
22 dzień
…do Warszawy.
Koniec wyprawy wg programu.

Cena:

• 5990 USD/os (grupa 6 uczestników)
  • 6290 USD/os (grupa 5 uczestników)
  • 6590 USD/os (grupa 4 uczestników)
  • 6890 USD/os (grupa 3 uczestników)

Warsztaty Fotografii Krajobrazowej – wulkany USA i Hawaje 2014

Tomasz Czarnecki
Urodzony w roku lądowania na Księżycu... ale na razie nie udało mi się tam polecieć. Fotografuję od podstawówki, pierwszy aparat to smiena, jednak tak ciągnęło mnie do prawdziwych aparatów z wymienną optyką, że ukręciłem jej obiektów. W liceum na rok emigrowałem do Kanady, gdzie z jednej strony po raz pierwszy zetknąłem się z komputerami (i usiłowałem napisać pierwszy swój symulator lotu rakiety) a z drugiej dorobiłem się pierwszego Nikona (FG20 czy jakoś tak). W liceum byłem znany jako ten aparat z aparatem. Studia architektury zacząłem na Politechnice Śląskiej by zaraz potem kontynuować je skutecznie, do tytułu BArch na Uniwersytecie Stanowym Louisiana, gdzie miałem również okazję studiować minor z fotografii (w tym czasie przesiadałem się przez kilka Nikonów, aż do F3). Po pięciu latach w USA (i objechaniu tego kraju cztery razy dookoła, i raz Meksyk) trafiony "patryjotycznością" wróciłem do Polski, dokończyłem studia architektury do tytułu magistra... i na tym skończył się niestety mój romans z architekturą - cale, stopy, funty i normy amerykańskie jakoś niewiele mi się przydały, natomiast był to okres, kiedy doceniono moje umiejętności graficzne - kolejne pięć lat byłem redaktorem naczelnym "Magazynu 3D". Współpraca skończyła się... wkrótce potem padło czasopismo, ale to zupełnie inna historia i raczej nie na trzeźwo. Wróciłem do fotografii tworząc portal dfoto.pl i astronomii - teleskopy.net - i podróżowania. Egipt, Włochy, Francja, Wielka Brytania, Bułgaria, Chorwacja, Sycylia, Chiny - samochodem z namiotem byle zobaczyć więcej, i zajrzeć tam, gdzie mało kto zajrzał przede mną. Razem z Arsoba Travel zorganizowałem dwie udane wyprawy na zaćmienia Słońca. Po czym ruszyłem dalej w świat - Australia i Nowa Zelandia, i wielki powrót do USA, na zachód których od lat jeżdżę robić zdjęcia - i zapraszam do dołączenia do mnie.